L’arquitecte igualadí i candidat a l’alcaldia, Enric Conill, va marcar com a objectiu de ciutat “donar vida al passeig” amb una transformació “que el converteixi en un gran centre destinat als ciutadans i que generi activitat econòmica”. La proposta consisteix en soterrar el pas dels cotxes, ubicar-hi un pàrquing i guanyar 15.000m2 de superfície per a les persones.

Sota el títol “la Igualada que farem” l’arquitecte Enric Conill va explicar les propostes dels republicans en l’àmbit de la transformació urbanística. Conill va assegurar que “Des de la nostra candidatura no volem només asfaltar carrers quan vénen les eleccions sinó que volem transformar la ciutat, modernitzar-la”. Un dels elements claus de la conferència de l’arquitecte i candidat va ser el Passeig Verdaguer, ja que va assegurar que “tenim el passeig més llarg de Catalunya, els igualadins ens l’estimem molt i tots sabem que està desaprofitat”. Per això Conill va proposar una “transformació i modernització integral del Passeig per donar-li vida i destinar-lo al gaudi de les persones, de tots els ciutadans”. Aquest projecte pretén “donar vida al Passeig amb una transformació per posar-lo al servei dels ciutadans. Un gran espai públic i modern, ple d’activitat i on els igualadins en siguem els protagonistes” i consisteix en “guanyar 15.000m2 per als ciutadans entre el C/ Òdena i el C/ Sant Vicenç amb una doble actuació: soterrar el pas dels cotxes i fer un pàrquing a sota del Passeig”. Amb això “s’aconsegueix molt més espai per a la gent: zones verdes, parcs pels nens, espais per fer esport, bars i terrasses, comerços, espais d’esbarjo pels gossos… en definitiva, donar molta vida al Passeig”. El tram triat per transformar s’escull perquè “és l’espai més central d’Igualada, on hi ha més comerços i pocs garatges particulars i on hi ha l’Escola de Música, el Casal de la Gent Gran i la Mútua, equipaments que en sortien molt beneficiats” i això implicarà “seguir garantint la circulació dels cotxes, més aparcament i mantenir els elements icònics del Passeig com per exemple els arbres i els fanals”.

Des de la candidatura també es va demostrar la seva viabilitat econòmica ja que “l’Ajuntament d’Igualada té un pressupost de 60 milions d’euros cada any i en els últims 4 anys se n’han destinat 27 milions en inversions. Aquesta reforma és ambiciosa i suposa un cost aproximat de 18 milions, dels quals 10 es destinaran al soterrament del trànsit i a la nova urbanització, i 8 per al pàrquing, que assumirà una empresa privada per explotar-lo. És a dir, aproximadament això suposa un terç dels diners per a obres que té l’ajuntament al llarg d’un mandat”.

En la seva conferència l’arquitecte i alcaldable Enric Conill també va fer propostes en l’àmbit de  “la mobilitat, el barri del Rec, el nou POUM i les seves àrees de transformació” i va assegurar que “No ens hem posat en política només per a fer pegats i a fer-nos fotos inaugurant bancs o torretes. Per fer això, i ho dic amb tot el respecte del món perquè a més a més és totalment legítim, els que ja hi ha ho fan prou bé. Nosaltres ens posem en tot això per aconseguir fer evolucionar Igualada, per fer un salt endavant com a ciutat, per fer una transformació il·lusionant i que provoqui una millora a la ciutat”.

A la conferència també hi va participar l’arquitecte i regidor d’urbanisme de l’ajuntament de Manresa, Marc Aloy, qui va destacar que “a Manresa en 4 anys hem fet un nou POUM amb consens i això ha permès fer evolucionar la ciutat i trobar noves oportunitats” alhora que va assegurar que “El POUM que teniu a Igualada de l’any 1986 s’ha de quedar al calaix i heu d’engegar la maquinaria per un nou pla urbanístic”.